مجله فیلم و سریال

بررسی فیلم و سریال های روز دنیا و معرفی فیلم هایی که باید ببینید

مجله فیلم و سریال

بررسی فیلم و سریال های روز دنیا و معرفی فیلم هایی که باید ببینید

چگونگی انتخاب لوکیشن فیلم و سریال های معروف دنیا

فیلم ها و سریال های ساخته شده تاکنون هریک در مکان خاصی که توسط تیم تولید کننده محتوا مشخص میشود، فیلمبرداری شده اند. ممکن است که فیلم ها و سریال ها در مکان های متعددی و حتی در کشور های متفاوتی فیلمبرداری شده باشند. جهان به عنوان پس زمینه ای وسیع برای بسیاری از فیلم ها و سریال ها عمل می کند. به صورت کلی انتخاب مکان فیلمبرداری برای ساخت فیلم و سریال، امری پیچیده و شامل عوامل مختلفی است.

اگر بخواهیم طبقه بندی کنیم مهم ترین امر در انتخاب لوکشین داستان و فیلمنامه میباشد. مکانی که در آن فیلمبرداری انجام میشود میبایست با فضای داستانی تعریف شده هماهنگ باشد تا که بتواند حال و هوای خوبی را به ببینندگان منتقل کند. به عنوان مثال اگر که خط داستانی مربوط به اتفاقاتی که در یک شهر یا روستان اتفاق می افتد باشد، میبایست مکان فیلمبردازی نیز در شهر و یا روستای کوچکی انجام پذیرد.

از جمله دیگر عوامل تاثیرگذار در انتخاب مکان فیلمبرداری میتوان به میزان بودجه تعیین شده اشاره کرد. هزینه های مربوط به اجرای فرایند فیلمبرداری از جمله حمل و نقل عوامل و تجهیزات، اجاره مکان استقرار، امکانات خدماتی و رفاهی و مجوز های رسمی براساس بودجه در نظر گرفته شده پرداخت خواهند شد. امکانات موجود در لوکیشن نیز از اهمیت بالایی برخوردار خواهد بود. از جمله آنها میتوان به نورپردازی، دکور، تجهیزات و نیروی کار ماهر اشاره کرد. وجود تمامی این موارد میتوان به انجام سریع تر امور کمک بسزایی داشته باشد.

از دیگر موارد میتوان به قوانین و مقررات مربوط به هر مکان و لوکیشن اشاره کرد. قوانین وضع شده مربوط به فیلمبرداری در مناطق متفاوت میتواند که تفاوت بسزایی داشته باشد. به همین منظور برای انتخاب میبایست که فاکتور های متفاوتی در نظر گرفته شود و در صورت سهولت برای تولید کننده، اقدام به اخذ مدارک لازمه کنند. اگر که مدارک لازمه تهیه نشوند امکان بروز مشکلات و حتی توقف پروژه وجود خواهد داشت. در ادامه به معرفی لوکیشن های فیلمبرداری برخی از فیلم و سریال ها خواهیم پرداخت.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد